Cum atragi mai mult trafic in magazinul tau online prin continut optimizat?
Articol realizat de Alina Ghita, Resource Manager la Agentia SEO, DWF.
Continutul este in top 3 cei mai importanti factori de ranking Google si in 2018. Pe termen lung, cel mai bine va performa continutul de calitate care reuseste sa atraga atentia utlizatorilor si care isi dovedeste utilitatea in rezolvarea unei probleme specifice.
Directionarea efortului si a resurselor spre continut de calitate (articole SEO) aduce numeroase beneficii: back-links care contribuie la cresterea vizibilitatii in motorul de cautare, trafic mai mult pe site si, in final, mai multe conversii.
Continut optimizat in functie de intentiile de cautare ale userilor
Poate cea mai mare provocare este legata de alegerea subiectelor de interes pentru cititori. De aceea, este important sa apelezi la un specialist dintr-o agentie SEO care sa se implice in alegerea temelor care sa fie abordate in articole. Aceasta va face un research al volumului de cautari si nivelul de competitivitate pe un anumit subiect. Pornind de la aceste informatii, un redactor (content writer) va dezvolta apoi subiectul intr-un articol. In functie de complexitatea subiectului, articolul poate avea intre 600 si 2000 de cuvinte.
Articolele SEO au, asadar, un plus de valoare datorita caracterului informational, convingator si care vine in interesul utilizatorului.
Mereu in interesul cititorilor, articolele evergreen
Alegerea unor subiecte care sa fie mereu in atentia userilor este esentiala. Un continut de tip evergreen va continua sa atraga vizite in urmatoarele luni sau chiar ani de la publicare. Spre exemplu, daca business-ul tau este unul in zona sportiva, alege sa scrii un material despre exercitiile pentru abdomen. Tema va fi mereu in intentiile de cautare ale userilor, asigura-te ca vii in ajutorul lor cu un articol informativ complet in aceasta directie.
Continutul duplicat
Continutul duplicat se refera la informatiile prezentate in mai multe surse si este posibil ca motorul de cautare sa aiba dificultati in a “decide” care sursa este relevanta pentru cautarea facuta de utilizatori. Continutul duplicat se traduce, de obicei, prin pierderea traficului pentru ca motorul de cautare rareori va afisa versiuni multiple pentru acelasi continut. Alege sa scrii continut care original, informativ si care aduce noutati pe un subiect.
Native advertising
Conceptul de native advertising se refera la acel tip de continut in care mesajul este livrat intr-o forma similara contextului in care apare. Acest tip de articol se va incadra natural in linia editoriala a site-ului care il gazduieste si va fi apreciat de utlizatori pentru ca nu il vor considera deloc intruziv.
In egala masura, este importanta platforma in care alegi sa iti promovezi mesajul. Alege acele site-uri care se potrivesc cel mai bine cu informatia cuprinsa in articol si care beneficiaza de o buna autoritate in Google. De exemplu, pentru un business ce activeaza in zona de produse naturiste este ideal sa alegi o platforma destinata femeilor, asa cum este Libertatea pentru Femei. In aceeasi idee, alege sa comunici mesajul printr-o platforma destinata barbatilor, pe nisa auto, daca business-ul pe care iti doresti sa il promovezi este in zona de piese auto.
Articolele native sunt esentiale in campaniile de SEO datorita celor doua beneficii importante pe care au: trafic de calitate si back-links ce contribuie cresterea a vizibilitatii SEO.
Bune practici pentru redactarea articolelor
In cele ce urmeaza, trecem in revista cateva directii de care trebuie sa tii cont:
- Alege fotografii sau video-uri care sa ilustreze subiectul ales
- Structura – articolul trebuie sa fie lizibil, impartit in paragrafe, sa beneficieze de subtitluri
- Subiectul ales trebuie tratat exhaustiv astfel incat cititorul sa obtina un beneficiu real
- Articolul contine informatii noi, interesante, corecte
- Continutul este unul original, nu copiat din ale surse
- Mesajul este adaptat in functie de public
- Lungimea articolului nu ar trebui sa aiba sub 600 de cuvinte și este ideal sa atinga 1200-2000 de cuvinte (in functie de subiect)