Internet & Mobile World Team

Talentspotting ne spune că Referral = Cel mai eficient canal de recrutare

26 September 2018, 15:09
Placeholder

Cum să folosești resursele interne pentru a-ți închide pozițiile rapid și cu un minim de efort?

Un prim raspuns este să folosim la maximum canalul de recrutare care functionează cel mai bine. Ne referim la referral — procesul prin care angajații existenți recomandă candidați pentru pozițiile deschise în companie, de obicei dintre prietenii și cunoștintele lor.

85% din companiile din România din toate industriile folosesc constant referintele primite de la membrii echipei pentru a-și acoperi pozițiile deschise și au programe de recomandări oficiale, bonusate în baza unor condiții de eligibilitate stabilite și comunicate. Dintre cele care încă nu au un program de referral, 5% spun că plănuiesc să îl lanseze în urmatoarele 6 luni.

În medie, în piață se recruteaza prin referral 35% din pozițiile deschise într-un an într-o companie. Procentul rămâne constant pentru rolurile white și blue collar, și chiar și în cazul recrutării de volum (peste 200 de poziții pe an) sau al recrutării nișate (roluri cu nivel de senioritate mare sau hibride ca skill-uri cerute).

Totuși, majoritatea angajațorilor consideră că rezultatele obținute astfel sunt nesatisfacatoare, întrucât primesc prea puține recomandări (53%), recomandările primite nu sunt de calitate (30%), membrii echipei nu sunt interesați să facă recomandări (30%), că recomandările primite nu sunt de calitate (30%), că bonusul oferit de ei nu este suficient de atrăgător (30%) sau că faptul că recruteaza poziții blue collar reprezintă un impediment (20%).

De ce rezultatele obținute prin referral nu sunt pe măsura așteptărilor?

1.Recomandările sunt făcute manual. 80% din companii primesc CV-urile candidaților recomandați pe e-mail sau prin intermediul unei platforme de recrutare tip Application Tracking System (ATS), ca urmare a unui e-mail trimis în companie cu joburile deschise în acea perioadă (săptămână, lună, etc). Astfel, rezultatele obținute ca număr de recomandări sau calitate a recomandărilor se bazeaza exclusiv pe memoria recomandatorilor, mai exact, pe cat de multe persoane apropiate își amintesc ei atunci când se uită la o listă de joburi. În schimb, am observat lucrând cu clienții nostri prin Talentspotting că atunci când recomandatorii au la îndemână un instrument automat, aceștia promovează pozițiile companiei în rețelele lor sociale și profesionale, accesând un pool de candidați nou de aproximativ 400 conexiuni/persoană.

2.Bonusul este principalul sau singurul factor de motivare folosit. Din feedback-ul primit de la aproximativ 1,000 de recomandatori știm că bonusul nu se află în top 3 factori de motivare pentru persoanele care contribuie în mod activ la programul de referral.

In schimb, primează a) simplitatea procesului — unii respondenți consideră că și să obții CV-ul de la un prieten și să-l trimiți mai departe poate fi anevoios; b) transparența procesului — 84% dintre respondenți vor să știe în timp real stadiul de recrutare în care se află candidatul/ii recomandat/i de el; și c) interactivitatea programului de referral — 42% își doresc să primească update-uri constante despre joburile disponibile, rezultate obtinute, precum și să se varieze schema tradițională de recomandare prin competiții și alternarea bonusurilor financiare cu bonusuri non-financiare.

3.Recomandarea de candidați e tratata ca un proces izolat, one-time. Parțial pentru că procesul de recomandare e facut manual, atunci când apare un vârf de recrutare angajatorii mobilizează cu greutate echipa pentru a obține referinte de candidați rapid. Din experiența noastră de până acum știm că referral-ul poate fi scalat rapid în astfel de momente atunci când creezi și dezvolți o comunitate de talente internă pe tot parcursul anului, prin social media, concursuri (gamification), comunicare și un instrument care să centralizeze toate datele ce țin de referral. Spre exemplu, campaniile de referral pe Talentspotting au un reach mediu, organic de 10,000 persoane din comunitățile online ale angajaților și se concretizează cu 2 aplicări la fiecare 100 de vizualizări.

Ce putem face pentru a aplica aceste idei?

Companiile trebuie să colaboreze cu angajații în eforturile lor de a atrage talente pe o piață a forței de muncă conduse de candidați, noile lor așteptări și noul lor mod de cautare a locurilor de muncă.

 

Talentspotting este o soluție automatizată de referral ce necesită 0 implementare, așa că dacă citești această postare, aruncă o privier și pe http://talentspotting.com. Dacă ești deja client Talentspotting, invită-ți prietenii sau colegii din alte companii să-l încerce și ei!

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Logo Imworld Placeholder

Digitalizarea în mediul de business din România ...

Internet & Mobile World Team

21 February 2019, 12:43
Placeholder

Being Competitive in a Software Economy – Webina...

Internet & Mobile World Team

12 December 2018, 16:36
Placeholder

Comunicarea prin Internet Protocol și aplicarea e...

Internet & Mobile World Team

1 November 2018, 08:16
Placeholder

Prima editie WeContent va avea loc pe 1 noiembrie ...

Internet & Mobile World Team

30 October 2018, 13:09
Placeholder

Guillaume Guerrin, Ipsos: The Market Research T...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 14:25
Placeholder

Copyright în lumea digitală – cum îți pr...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 08:49