Internet & Mobile World Team

Gateway VR îţi prezintă 5 tipuri de conţinut VR pentru evenimentele tale

26 September 2018, 16:50
Placeholder

Toată lumea a auzit de realitatea virtuală, dar nu toată piaţa ştie exact cu ce “se mănâncă” şi cum poate fi folosită această tehnologie în beneficiul unui eveniment. Gateway VR Studio propune câteva idei simple şi uşor de aplicat pentru toate tipurile de evenimente, de la târguri si expoziţii până la corporate events şi team buildings.

  • Pentru un team building reuşit trebuie să ştii întâi ce vrei să obţii. Încredere mai mare între membrii echipei, o mai bună comunicare şi delegare a atribuţiilor între colegi? Sau poate pur şi simplu o mai bună sudare a unei echipe deja formate. Pentru asta îţi recomandăm o aplicaţie de tipul escape room, dar nu de orice fel. Încearcă Keep Talking and Nobody Explodes, o experienţă în realitatea virtuală în care unul singur vede bomba ce trebuie dezamorsată în timp ce restul echipei dă indicaţii din manual, fără a vedea, însă, explozibilul cu pricina. Nivelul de adrenalină creşte, dar şi stilul de a comunica se va ajusta, căci miza e mare, iar un bun observator va putea să îşi dea seama unde sunt probleme în echipă şi cum pot fi rezolvate.

  • Dacă vorbim doar de o mai bună colaborare şi sudare a unei echipe existente, o foarte bună formă de a-i ajuta este un joc multiplayer. Poate Elven Assassin, în care sunt obligaţi să colaboreze pentru a apăra cetatea de orcii invadatori le va pune la încercare nu doar coordonarea mana-ochi, ci şi felul în care comunică şi se ajută unii pe alţii.
  • Dacă ne dorim doar un eveniment relaxant, în care potenţialii clienţi să aibă parte de o experienţă memorabilă, atunci ne putem gândi la o mulţime de aplicaţii în realitatea virtuală. Le putem da o doză de adrenalină cu Richie’s Plank Experience căci se vor plimba la înălţime pe zgârie-nori sau le punem cu adevărat sângele în mişcare într-o sesiune de Beat Saber, unde ritmul le e “adversar” şi trebuie să se mişte în paşi de dans pentru a câştiga. Dacă însă vrem ceva relaxant, pentru un eveniment cu “ştaif”, atunci cea mai bună variantă e o plimbare prin mijlocul oceanelor cu The Blu sau, pentru cei pasionaţi de cultură, o vizită în picturile lui Van Gogh.
  • Lansările de produse ajung la următorul nivel printr-o aplicaţie în realitatea virtuală. Fie că e vorba de un joc de câteva minute, fie de o prezentare, fiecare dintre acestea înseamnă puncte în plus la user experience şi client engagement. Mai multe branduri au apelat la aplicaţii simple în realitatea virtuală pentru campanii şi concursuri, iar în cinematografie e deja un trend în creştere ca lansările de filme să fie asociate şi cu o aplicaţie în VR – de la un simplu tur prin decorurile filmului până la cele în care utilizatorii intra în pielea eroilor principali. Gateway VR a fost prezent deja la câteva asemenea evenimente, iar întotdeauna feedbackul utilizatorilor a fost pozitiv, entuziast şi apreciativ la adresa unui brand care încearcă realitatea virtuală ca formă de marketing.

  • Pur şi simplu entertainment. Sau, mai pe larg, pentru cei care se gândesc să organizeze un stand de prezentare dar vor ceva mai mult decât pliante şi filme, o serie de experienţe în realitatea virtuală cu siguranţă că vor creşte numărul celor prezenţi şi interesaţi de oferta de produse. Dacă nu ne credeţi, întrebaţi-I pe cei de la Greenpeace, care cu o asemenea experienţă au reuşit să îşi crească numărul de voluntari înscrişi în cadrul unui eveniment. Puşi faţă în faţă cu realităţile ecologice ale momentului, vizitatorii indecişi s-au hotărât să se alăture celor care luptă pentru mediul înconjurător.
  • Showcasing sau mai bine spus tururile 360. E un trend în creştere, pe care l-am văzut pentru prima oară în domeniul imobiliar, iar peste ocean şi în ţările vestice s-au deschis agenţii care fix cu asta se ocupă. Acestea creează tururi în realitatea virtuală pentru proprietăţile din portofoliul dezvoltatorului imobiliar şi astfel salvează o mulţime de timp şi bani, căci agentul nu va trebui decât să le pună headset-ul pe ochi celor interesaţi. Plus că e o metodă foarte bună de a vedea mai multe proprietăţi în acelaşi timp, fără a pierde ore pe drumuri şi a face programări pe mai multe zile.

Aceeaşi idee au folosit-o şi cei din industria automotive. De la Renault la BMW şi Audi, producătorii auto au trecut la a crea tururi în realitatea virtuală şi aplicaţii de driving ale maşinilor pe care le produc tocmai pentru a le oferi potenţialilor clienţi o experienţă completă. Maşina nu e disponibilă la salonul auto? Nimic mai simplu: un headset cu o prezentare care arăta în detaliu fiecare caracteristică a maşinii şi fiecare buton de pe bord şi e realizată atât de realist încât nici nu îşi vor da seama că automobilul pe care îl explorează e virtual.

Acestea sunt doar câteva dintre utilizările pe care realitatea virtuală le găseşte la momentul actual în evenimente. Tehnologia este oricum deja prezentă pe mai multe paliere, de la educaţie, unde o regăsim de la prezentări de campusuri universitare până la laboratoare virtuale de fizică, la entertainment, cu o paletă largă de jocuri şi aplicaţii pentru toate vârstele şi jocurile, până la turism, unde tururile virtuale pentru a descoperi istoria deja au luat amploare.

 

Gateway VR vă prezintă în cadrul IM World câteva dintre soluţiile VR propuse la standul dedicat. Vă asteptăm!

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Logo Imworld Placeholder

Digitalizarea în mediul de business din România ...

Internet & Mobile World Team

21 February 2019, 12:43
Placeholder

Being Competitive in a Software Economy – Webina...

Internet & Mobile World Team

12 December 2018, 16:36
Placeholder

Comunicarea prin Internet Protocol și aplicarea e...

Internet & Mobile World Team

1 November 2018, 08:16
Placeholder

Prima editie WeContent va avea loc pe 1 noiembrie ...

Internet & Mobile World Team

30 October 2018, 13:09
Placeholder

Guillaume Guerrin, Ipsos: The Market Research T...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 14:25
Placeholder

Copyright în lumea digitală – cum îți pr...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 08:49