Internet & Mobile World Team

Cum te ajută participarea la o conferință de business în dezvoltarea ta profesională

24 September 2018, 16:51
Placeholder

O conferință de business este unul dintre cele mai importante evenimente care adună laolaltă liderii şi inovatorii dintr-o industrie. Internet and Mobile World 2018 este una dintre cele mai importante conferinţe de IT şi Digital din sud-estul Europei. La evenimentul din acest an vor participa aproape 150 de speakeri, alături de peste 9.000 de invitaţi şi participanţi din domeniul IT&Digital.

Iată care sunt principalele motive pentru care e important să nu ratezi o conferinţă de business de o asemenea amploare, care sunt principalele beneficii şi ce trebuie să faci ca să nu ratezi niciunul dintre momentele importante ale unui astfel de eveniment:

Rolul şi importanţa conferinţelor de business

O conferinţă de business nu este o simplă adunare a celor care activează într-un anumit domeniu. Este locul în care pasionaţi şi profesionişti se întâlnesc pentru a face schimb de idei, pentru a-şi prezenta reuşitele într-un anumit domeniu sau, pur şi simplu, pentru a oferi soluţii la problemele cu care se confruntă companiile, dar şi potenţialii clienţi.

Internet & Mobile World 2018 are un ţel bine stabilit, de exemplu: să ofere soluţii de digitalizare pentru mediul de afaceri românesc, dar şi din alte state ale Europei de Sud-Est, cu scopul de a creşte eficienţa şi productivitatea companiilor din IT şi Digital.

Iată ce beneficii are participarea la o conferinţă de business pentru oamenii cu putere de decizie din companiile româneşti:

  • Vei învăța de la cei mai buni din domeniu – oricât fler ai avea în antreprenoriat și oricâte cunoștințe ai fi acumulat în toți acești ani, rămâne întotdeauna ceva nou de învățat. Iar conferințele de business sunt un loc propice, creat chiar pentru acest scop: să ofere ocazia participanților de a învăța de la experți în domeniu. Aceștia îți vor spune ce greșeli au făcut, ce rezolvări au găsit, dar și care au fost soluțiile care au stat la baza succesului lor.
  • Îți vei face contacte noi – o conferință de business nu înseamnă doar prezentări interminabile și ore întregi petrecute pe scaune într-o încăpere aglomerată. Mulți dintre participanții la astfel de conferințe susțin că unul dintre cele mai mari beneficii este faptul că ajung să cunoască și să interacționeze cu oameni ca ei. Dacă te-ai conectat cu persoana potrivită, sunt șanse să fi descoperit un partener de afaceri pe viață.
  • Vei afla toate noutățile din industria ta la timp – se întâmplă des ca mari antreprenori să fie luați prin surprindere de schimbările majore din industria în care activează, iar asta nu este niciodată de bun augur. La o conferință vei afla noutățile din domeniu, fie că este vorba despre soluții de digitalizare, inovații sau tehnologii proaspăt apărute pe piață. Dacă te vei izola de restul comunității, sunt mari șanse să afli ultimul aceste noutăți, iar asta cu siguranță îți va afecta ritmul de dezvoltare a companiei.
  • Vei găsi surse de inspirație și idei inovative – poate unul dintre cele mai mari beneficii ale unei conferințe de profil pentru compania ta este faptul că aici vei găsi inspirație. Când rămâi prea mult timp în același cerc închis, format de furnizorii tăi, de clienți și de angajați, cu siguranță vei rămâne fără idei valide și inspirație. Participarea la o conferință te va pune în legătură cu oameni și idei noi, cu ajutorul cărora vei putea să dai un suflu nou afacerii tale.
  • Pe scurt, ai doar de câştigat – participarea la o conferinţă poate aduce doar beneficii, fără niciun risc pentru tine şi pentru compania ta. În orice domeniu ai activa, o conferință de business sau una de tech va fi o experiență de pe urma căreia cu siguranță vei câștiga. Vei pleca acasă cu o idee nouă, cu o tehnologie nouă care poate fi implementată cu succes în compania ta sau chiar cu o imagine mai bună despre ceea ce vor clienții în prezent.

 

Cum îți planifici participarea la o conferință de business

Zeci de conferințe tematice pentru lumea afacerilor au loc anual în București și în orașele mari ale României, așa că poate fi o sarcină destul de dificilă să le alegi pe cele mai relevante pentru cariera sau pentru viitorul companiei tale. Prețul, distanța și tematica unei conferințe sunt criterii de care trebuie să ții cont, la fel și participanții sau cei care vor lua cuvântul pe scena evenimentului.

Odată ce te-ai decis, ai nevoie de un plan detaliat care te va ajuta să nu ratezi nimic important la conferință, începând cu discursurile invitaților-cheie și până la întâlnirile de networking. Iată ce trebuie să faci pentru a elimina surprizele:

  • documentează-te în legătură cu speakerii și cu topicurile care vor fi discutate în cadrul conferinței și alege-le pe cele relevante pentru compania ta;
  • dacă participi la o conferință organizată într-un alt oraș – și nu numai -, află din timp tot ce trebuie să știi legat de locație, de amplasarea sălilor, de agenda conferinței, în așa fel încât să mergi la țintă;
  • caută aplicația oficială a evenimentului și instaleaz-o pe telefonul mobil. Te va ajuta să fii la curent cu toate noutățile și anunțurile legate de conferință.
  • nu uita să-ți updatezi calendarul de business, astfel încât și angajații tăi, și clienții sau partenerii de afaceri să știe că vei fi prezent la conferință;
  • dacă ai o prezență activă pe rețelele sociale, anunță-i pe cei care-ți urmăresc conturile că vei participa la conferință și, eventual, scopul tău acolo.

 

Cum te pregătești înainte de conferință

Nu e suficient să te îmbraci în costum şi să te prezinţi la ora stabilită la conferinţă, pentru a beneficia de toate lucrurile pe care un asemenea eveniment ţi le poate oferi. Beneficiile pot începe cu săptămâni întregi înainte de data la care este programată conferinţa. Uite două lucruri care îţi vor asigura un câştig suplimentar – de cunoştinţe şi de cunoaştere.

Câștigă notorietate

O metodă sigură de a obține mai mult decât ceilalți la o conferință de business este să te implici în organizarea conferinței, într-un fel sau altul. Poți fi unul dintre speakeri, să te numeri printre organizatori sau să treci numele companiei tale pe lista sponsorilor.

Pe de altă parte, dacă încă nu te ridici la nivelul de notorietate al celorlalți vorbitori, poți începe ca announcer sau chiar ca voluntar. Oricare dintre ideile de mai sus te va scoate în afara mulțimii, așa că e o idee bună să iei legătura cu organizatorii conferinței și să le propui o colaborare cât mai repede posibil.

Întărește-ți relațiile de afaceri

Unul dintre scopurile principale ale participării la o conferință este să cunoști oameni noi și posibili clienți sau parteneri de afaceri. Cu toate astea, înainte de conferință ai ocazia să îți îmbunătățești relația cu actualii parteneri de afaceri. Contactează-i din timp și oferă-le o invitație la eveniment sau, pur și simplu, invită-i la o cafea pentru a discuta ultimele inovații, în contextul conferinței de business.

 

Ce faci în timpul conferinței

Odată ce ai ajuns la conferinţă, sunt câteva lucruri pe care nu trebuie să le ratezi sau să le ocoleşti. De asemenea, e indicat să fii pregătit moral – şi tehnologic – pentru ceea ce se va întâmpla acolo. Începe cu… începutul – discursurile de la deschiderea conferinţei.

Nu rata deschiderea conferinţei

Timpul nu se găseşte pe toate drumurile, aşa că vei fi tentat să te prezinţi doar la sesiunile care te interesează şi să ocoleşti celelalte momente importante ale unei conferinţe. Cu toate astea, încearcă să nu lipseşti de la deschiderea evenimentului. Vei afla informaţii utile despre sesiuni şi vei avea ocazia să te întâlneşti cu oameni care, la fel ca tine, sunt, poate, pentru prima oară la un eveniment de o asemenea anvergură şi vor să cunoască oameni în aceeaşi situaţie cu ei.

Alege sesiunile potrivite – şi renunţă dacă sunt plictisitoare

La o conferinţă importantă vor fi nenumărate evenimente din care trebuie să le alegi pe cele relevante pentru tine. Mergi la cele care te interesează şi nu te rezuma doar la sesiunile de prezentare, ci păstrează-ţi timp şi pentru sesiunile de networking sau pentru cele de socializare. Dacă participi la o conferinţă cu expoziţie, cum este IMWorld, va trebui să îţi faci timp şi pentru exponate.

La fel de important e să nu rămâi blocat într-o sesiune sau o prezentare, dacă este sub nivelul pe care îl aşteptai sau pur şi simplu te-ai plictisit. E pierdere de timp să rămâi în continuare acolo, în loc să participi la altă sesiune. Învaţă să îţi gestionezi cât mai bine timpul pe care îl ai la dispoziţie şi vino pregătit cu alternative dacă o prezentare devine plictisitoare.

Notează informaţiile acumulate

Un alt lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este cantitatea uriașă de informații care este disponibilă la astfel de evenimente. Fii pregătit să iei notițe și, dacă uneori îți este greu să notezi tot în agendă sau într-un laptop, filmează sau înregistrează discursurile participanților de marcă, pentru a le putea reasculta mai târziu.

La finalul fiecărei zile e indicat să faci o revizuire a notiţelor, în orice format le-ai adunat, să scoți ideile principale şi să stabilești paşii pe care vrei să-i faci mai departe ca să dezvolţi ideile sau, pur şi simplu, ca să tragi cât mai multe foloase de pe urma conferinţei. Asta îţi va stimula memoria şi va păstra proaspete în minte lucrurile cele mai interesante pe care le-ai învăţat.

Conectează-te cu vorbitorii şi cu ceilalţi participanţi

Speakerii şi ceilalţi invitaţi care vor lua cuvântul la sesiunile din cadrul conferinţei sunt aproape întotdeauna experţi şi specialişti în domeniile lor, iar asta te interesează în primul rând: să te conectezi cu ei. Nu te teme să pui întrebări sau chiar să aştepţi până la finalul sesiunii ca să stai câteva minute de vorbă cu ei, să le spui dacă ţi-a plăcut sau nu prezentarea lor şi să faci schimb de cărţi de vizită.

Socializează în pauzele dintre sesiuni

Evenimentele de networking şi pauzele de socializare sunt, dintr-un anumit punct de vedere, chiar mai importante decât prezentările şi discursurile din cadrul conferinţei. Aici vei sta de vorbă cu ceilalţi participanţi, îţi vei face noi contacte într-un cadru relaxat. Nu te grăbi să pleci la finalul unei prezentări, mai ales dacă eşti prins într-o discuţie interesantă cu cineva. Poţi rata următoarea sesiune de discuţii pentru o dezbatere cu un viitor partener de afaceri.

 

Ce faci după conferință

O conferinţă de business nu ia sfârşit în momentul în care s-a tras cortina pe scenă şi s-au închis porţile. Conexiunile formate în timpul evenimentului vor continua mult după încheierea acestuia. Multe dintre ele se vor transforma în relaţii de afaceri, altele nu, dar trebuie să ştii cum să tragi foloase şi după încheierea conferinţei. Iată cum:

Ia legătura cu noile contacte

La orice conferinţă, schimburile de date de contact şi de cărţi de vizită sunt un lucru obişnuit. Sunt şanse mari să pleci cu un teanc de cărți de vizită, dar cu siguranţă nu te interesează nici măcar un sfert dintre toţi cei pe care i-ai cunoscut. Fă o selecţie, scapă de cele inutile şi începe să-i contactezi pe cei cu care chiar vrei să faci afaceri. Poţi aştepta câteva zile, dar nu lăsa prea mult timp să treacă. Şi, dacă ai de ales, foloseşte telefonul în locul e-mailului.

Învaţă-i şi pe alţii

Când vei trage linie la finalul unei conferinţe de business, ar trebui să fi acumulat cunoştinţe noi, contacte noi şi inspiraţie. Cu toate astea, nu le păstra doar pentru tine: toate aceste informaţii trebuie împachetate într-un mod simplu de urmărit şi transmise mai departe către colegii tăi care nu au participat din varii motive.

Poţi face asta în mai multe feluri: să organizezi o prezentare la birou, să scrii un articol pe care să-l postezi pe LinkedIn sau chiar pe Facebook sau să trimiţi videouri relevante pe care le-ai filmat în timpul conferinţei. Asta îţi va îmbunătăți considerabil modul în care eşti văzut ca profesionist.

Sursa foto: Shutterstock

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Logo Imworld Placeholder

Digitalizarea în mediul de business din România ...

Internet & Mobile World Team

21 February 2019, 12:43
Placeholder

Being Competitive in a Software Economy – Webina...

Internet & Mobile World Team

12 December 2018, 16:36
Placeholder

Comunicarea prin Internet Protocol și aplicarea e...

Internet & Mobile World Team

1 November 2018, 08:16
Placeholder

Prima editie WeContent va avea loc pe 1 noiembrie ...

Internet & Mobile World Team

30 October 2018, 13:09
Placeholder

Guillaume Guerrin, Ipsos: The Market Research T...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 14:25
Placeholder

Copyright în lumea digitală – cum îți pr...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 08:49