Internet & Mobile World Team

Cifrele care vor pune Experiential Marketing pe lista ta de priorități

12 September 2018, 14:05
Placeholder

Autor: Diana Șerban

Adresând-se unei generații exclusiv experiențiale (Millenials) care ocupă acum cea mai extinsă categorie de public a brandurilor globale, marketerii sunt puși în situația de a găsi noi soluții de promovare pentru a transmite eficient mesajele brandurilor pe care le reprezintă. Și nu, nu e vorba doar despre Millenials, scrie experientialmarketing.com, trendul se extinde și la generațiile anterioare (Baby Boomers și Generația X). Găsești mai jos 9 insight-uri și o idee de activare care poate să dea un aer fresh strategiei tale de marketing.

Care este impactul Experiential Marketing asupra consumatorilor

Dacă în urmă cu câțiva ani doar brandurile de top investeau în Experiențial Marketing, acum este o tactică tot mai prezentă în strategiile de marketing indiferent de cât de mici sau mari sunt brandurile. Pentru că impactul asupra consumatorilor este unul extrem de important. Iată câteva statistici care să te convingă:

  • 80% dintre marketeri cred că evenimentele live sunt extrem de importante pentru succesul brandului pe care îl reprezintă (Bizzabo);
  • 77% dintre marketeri folosesc Experiential Marketing în mod prioritar în strategiile lor de promovare (EventTrack);
  • 95% dintre managerii de marketing sunt de acord cu faptul că activările de brand oferă participanților o oportunitate foarte bună de a crea o conexiune de impact cu diferite branduri având în vedere că cele mai multe mesaje dinspre companii ajung la publicul larg prin intermediul canalelor digitale (Bizzabo);
  • 79% dintre marketeri susțin că activările de brand generează vânzări (Statista);
  • 93% dintre consumatori susțin că evenimentele live îi influențează mai mult decât reclamele TV (Statista);
  • 74% dintre consumatori și-au îmbunătățit părerea în legătură cu anumite companii, branduri sau produse în urma participării la un eveniment live (EventTrack);
  • 98% dintre consumatori decid să cumpere un anumit produs după ce au participat la o activare de brand (EventTrack);
  • 98% dintre consumatori creează conținut digital pentru rețelele sociale atunci când participă la un eveniment (EventTrack);
  • 72% dintre consumatori susțin că postările prietenilor despre experiențele oferite de anumite branduri îi determină într-o mare măsură să cumpere produsele acestuia (EventTrack).

Cum integrăm experiențele în strategia de marketing

Tehnologie, tehnologie… tehnologie. Trebuie să te obișnuiești cu asta dacă brandul tău se adresează generației Millenials sau Digital Natives, dar nici celelalte generații nu sunt excluse, după cum spuneam mai sus. Integrarea cu tehnologia face minuni atunci când în context apar și concepte precum VR, AR sau AI. De ce? Pentru că brandurile vizionare trec de la Storytelling la Storyliving. Comunicarea multisenzorială permite persoanei care ia parte la această experiență să vadă, să audă și chiar să simtă mult mai bine ce înseamnă brandul respectiv. Nu o spun eu, o spune Google într-un studiu publicat anul trecut despre cum apreciază consumatorii comunicarea de brand prin intermediul realității virtuale (VR). Genul acesta de comunicare poate fi integrată cu campanii realizate prin social media unde se pot crea comunități în jurul brandului respectiv, cu branded content, cu activări de brand etc.

6 secunde sau mai mult?

Interacțiunea directă între consumator și brand generează o emoție pozitivă și un tip de conexiune pe care publicitatea tradițională nu o poate genera. În acest moment publicitatea clasică poate reține atenția consumatorilor în medie 6 secunde, susține experientialmarketing.com. Este de la sine înțeles că marketerii caută soluții care să pătrundă mai adânc în mintea consumatorilor și să imprime mesajul lor într-o modalitate care să aibă o retenție mai mare și să declanșeze și decizia de cumpărare. Ce părere ai?

 

Sursa foto: unsplash.com

 

Despre autor:

Diana Șerban este moderator al scenei MarTech din cadrul IMWorld. Doctor în Științele Comunicării și Fondatoare a agenției de content marketing, D·COMMUNICATIONS, Diana este în permanență căutare a celor mai noi tendințe din domeniul marketing-ului și comunicării în relație cu transformările care au loc în cele două industrii în acest moment: digitalizare, integrarea cu tehnologia și nevoia consumatorilor de a stabili o conexiune emoțională cu brandurile pe care le apreciază.

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Placeholder

Comunicarea prin Internet Protocol și aplicarea e...

Internet & Mobile World Team

1 November 2018, 08:16
Placeholder

Prima editie WeContent va avea loc pe 1 noiembrie ...

Internet & Mobile World Team

30 October 2018, 13:09
Placeholder

Guillaume Guerrin, Ipsos: The Market Research T...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 14:25
Placeholder

Copyright în lumea digitală – cum îți pr...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 08:49
Placeholder

Cum atragi mai mult trafic in magazinul tau online...

Internet & Mobile World Team

24 October 2018, 07:10
Placeholder

Cum se poate redefini modul de lucru într-o compa...

Internet & Mobile World Team

19 October 2018, 10:11