Internet & Mobile World Team

Ce înseamnă un brand puternic în Google? Importanța valorii brandului pentru SEO

12 September 2018, 14:27
Placeholder

Toți oamenii de marketing online știu în prezent cât de importantă este prezența/vizibilitatea unui business în Google. Indiferent că este un business de e-commerce sau un business de servicii, oamenii folosesc motorul de căutare pentru a se informa în privința unui produs, unui serviciu sau unui brand.

Din acest motiv orice business are nevoie să fie găsit la o căutare pe cuvintele specifice domeniului de activitate. Odată cu creșterea importanței Google atât la nivel internațional cât și în România, tot mai mulți antreprenori doresc să fie vizibili în acest motor de căutare.
În funcție de bugetul de marketing online disponibil, un business poate fi vizibil în motorul de cautare prin campanii de Google Ads (anunțuri plătite) și/sau prin optimizare SEO (Search Engine Optimization).

Cum serviciile SEO s-au distanțat de orice formă de marketing online, prin valoarea ridicată a ROI-ului (Return on Investment) realizat, au devenit tot mai solicitate în prezent.

În ultimii ani, Google a făcut o schimbare majoră în algoritmul de ranking (sortare a site-urilor) prin introducerea unor noi indicatori, indicatorii de User Experience și prin acordarea unei ponderi importante în media generală a unui site pentru valoarea Brandului.

Cu cât brandul este mai cunoscut de publicul țintă, cu atât Google avantajează mai mult acel site. Semnalele pe care motorul de căutare le primește de la oameni pot avantaja major pozițiile în ranking pentru un site.

Ce înseamnă valoarea brandului în Google? Cum își dă seama un “robot”, un algoritm, că o anume expresie sau un anumit cuvânt reprezintă un “brand”?

Există mai mulți indicatori, mai multe variabile pe care algoritmul le analizează în raport cu competiția. Aceasta este o mare diferență față de marketingul clasic, când un brand din sfera produselor răcoritoare poate fi comparat cu un brand din sfera IT.
Google compară brandurile pe același domeniu, pentru că scopul acestei comparații este strict pentru a ierarhiza pozițiile a două site-uri concurente.

Principalii indicatori ce-i transmit lui Google valoarea unui brand sunt:
1. Numărul de căutări în Google pentru acel brand în comparație cu branduri din aceeași piață
2. Numărul de căutări în Google pentru cuvinte cheie + Brand
3. Numărul de pagini indexate (copiate) pe severele Google ce conțin brandul respectiv (in tot internetul, World Wide Web)
4. Semnalele din rețelele sociale cu privire la acel brand. (cât de mult comunică oamenii despre acel brand)

Cum v-ați aștepta probabil, cei mai valoroși indicatori se află la punctele 1 și 2, care au o pondere majoră în scorul de calitate pe care-l primește un site, respectiv un brand cunoscut.

Cum putem influența acești indicatori?
Cum în marketingul clasic există sute de cărți de referință despre cum să construiești un brand și în marketingul online au început să se scrie astfel de cărți și părerile sunt împărțite iar strategiile, de cele mai multe ori sunt unice. Ele depind de fiecare business în parte, de publicul țintă, de domeniul de activitate, de concurență, sezonalitate, puncte forte, puncte slabe și așa mai departe.

Dacă privim cei mai importanți indicatori de mai sus, răspunsul este la îndemâna oricui. Trebuie să fim cunoscuți pentru a fi căutați în Google. Intrăm deja în sfera marketingului clasic.
Orice campanie de publicitate offline cu siguranță influențează numărul de căutari în Google, pentru că oamenii aud de brand-ul respectiv iar dacă acea campanie îi face curioși, vor căuta în Google site-ul, pentru mai multe detalii.

Sigur, există Brand-uri valoroase care s-au construit online. În funcție de mărimea bugetului investit în marketingul online, awareness-ul poate veni mai rapid sau mai greu. Și oferta comercială, și modul în care se comunică, și diferențiatorii de celelelate brand-uri, sunt factori importanti.

La iAgency.ro analizăm fiecare proiect în parte și realizăm o strategie unică de optimizare SEO și marketing online, în funcție de toate criteriile importante. În 2018, iAgency.ro împlinește 10 ani de activitate, fiind printre cele mai vechi agenții specializate în SEO. Ne-am confruntat cu foarte multe branduri și foarte multe domenii de activitate. În portofoliul iAgency.ro se numără branduri importante din Romania dar și din afara țării, precum Christian Tour, Retargeting.biz, Elvila, Total Soft (Charisma), Veloteca, Melkior, Bogas, ClinicileDrLeahu, Octofrost etc.

Ovidiu Joița – Owner iAgency.ro, Agentie SEO si Marketing online

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Placeholder

Printre Google, Apple, Mapbox și alții, HERE est...

Internet & Mobile World Team

25 September 2018, 10:51
Placeholder

CRM, soluția care te ajută să îți menții cli...

Internet & Mobile World Team

25 September 2018, 10:46
Placeholder

Aplicația mobilă Pontaj OK

Internet & Mobile World Team

25 September 2018, 09:32
Placeholder

ITXS: calea scurtă și sigură spre era digitală

Internet & Mobile World Team

24 September 2018, 20:06
Placeholder

10 soluții rapide pentru îmbunătățirea securi...

Internet & Mobile World Team

24 September 2018, 19:14
Placeholder

Tehnologia Blockchain – cum funcționează ...

Internet & Mobile World Team

24 September 2018, 17:33