Internet & Mobile World Team

Analize de business şi raportare în CRM. Cum faci trecerea de la presupuneri sau informaţii detaliate?

11 September 2018, 08:25
Placeholder

Dacă un medic are nevoie de analize sau radiografii pentru a pune diagnosticul corect, pe ce se bazează un om de afaceri atunci când doreşte să facă lucrurile să meargă mai bine? Cum poate analiza performanţa în vânzări, activitate care reprezintă motorul oricărei companii?

Şedinţele interminabile, discuţiile telefonice și fişierele excel nu ajută, iar în lipsa unor informaţii detaliate, deciziile pot fi neinspirate sau chiar păguboase. Pentru vânzări, cei mai relevanţi indicatori de performanţă sunt: durata ciclului de vânzare (intervalul de timp în care un lead devin client), rata de câştig (oportunităţi deschise versus oportunităţi câştigate), gradul de încărcare al echipei (apeluri, vizite, conturi gestionate de fiecare angajat) gradul de atingere a targetului, sursa principală de lead-uri, dimensiunea medie a unei tranzacţii etc. Doar cu intuiţie şi experienţa astfel de informaţii nu pot fi obţinute, iar tot mai mulţi manageri înţeleg că au nevoie de un sistem CRM, care să gestioneze orice interacţiune cu clienţii, de la marketing şi vânzări, la servicii de suport și GDPR.

Pentru a înţelege mai bine cum poţi lua cele mai informate şi corecte decizii de business vizitează-ne la IMWORLD 2018 în standul CAS CRM sau programează o discuție One2One cu echipa Synergizer Business Solutions prin intermediul portalului de eveniment. (MyConnector)

CAS CRM implementat de Synergizer Buiness Solutions integrează mai multe funcţii pentru analiza datelor şi produce rapoarte coerente asupra celor mai diverse aspecte ale activităţii unei companii. Dashboard-ul de management, spre exemplu, oferă o viziune individuală asupra informaţiilor, indiferent dacă este vorba despre proiectele în derulare, şansele de vânzare câştigate sau rapoartele actuale privind cifrele de vânzări. Complementar, aplicaţia oferă rapoarte agregate, pe baza unor seturi complete de date, predefinite pentru diverse tipuri de roluri sau activităţi. Pentru analize complexe, exista modulul Raportare, care oferă funcţii din domeniul Business Intelligence şi care permite filtrări şi analize multi-dimensionale. Rezultatele pot fi vizualizate în format grafic, exportate ca pdf, excel sau către alte aplicaţii sau pot integrate în dashboard-ul de management al fiecărui utilizator.

Pe baza acestor funcţii, CAS CRM implementat de Synergizer Business Solutions oferă acces la:

Analiza activității curente și a performanţei în vânzări. Fie că vorbim despre date istorice (cele mai bine vândute produse, cel mai profitabil client sau cei mai performanți angajaţi) sau despre situația activității în timp real (lead-uri calificate, follow-up, oportunităţi deschise etc) astfel de informații sunt obținute prin câteva click-uri. CAS CRM implementat de Synergizer Business Solutions face raportarea managerială o activitate foarte simplă, iar angajații folosesc timpul pentru sarcini direct productive.

Rapoarte de profitabilitate. Arată de unde vin efectiv banii în companie: Ce clienţi cumpără cel mai mult, ce clienți cumpără cel mai des, care au cel mai mare potenţial. Nicio strategie de vânzări nu poate ignora această realitate, iar eforturile întregii echipe trebuie să se canalizeze acolo unde oportunitățile sunt mai mari şi evidente.

Rapoarte privind performanța echipei. Omul sfinţeşte locul, însă trebuie să ştii care dintre angajații de la vânzări are nevoie de suport. Un CRM performant precum CAS CRM implementat de Synergizer Business Solutions oferă informaţii detaliate despre cei mai buni vânzători, gradul de încărcare al echipei, rata de conversie a fiecărui agent sau campanie. Mai concret, ce rezultate obţine fiecare vânzător, în funcţie de baza de clienţi pe care o adminstrează și interacţiunile derulate (mesaje, apeluri, vizite, discuţii etc).

Analiza politicii de discount. Pentru multe companii, lista oficială de preţuri este pur şi simplu orientativa, iar tranzacţiile reflecta cu totul alte valori. Un raport care să arate preţurile reale practicate ar permite prognoze mai corecte și ajustări fine ale preţurilor pentru creşterea profitabilităţii. Conform consultanților în vânzări, creşterea preţurilor cu 1% poate genera 10% în plus la profitabilitate. De asemenea, existenţa unor discounturi prea mari poate avea la bază o apreciere eronată a valorii produselor în ochii clienţilor, dar şi lipsa unor abilităţi de negociere în rândul echipei sau partenerilor.

Rapoarte despre pipeline şi ciclu de vânzare. Cultivi mai mult, recoltezi mai mult, prin urmare este relevant să ştii permanent ce lead-uri ai în baza de date, câte oportunităţi deschise, ce activităţi de bază derulează echipa (apeluri, vizite, prezentări etc) ca să poţi avea o proiecţie cât mai clară a viitorului apropiat. La fel de important este să ştii şi cum arată ciclul de vânzare, cât timp durează efectiv ca un client să cumpere şi cum trece acesta din stadiul de lead calificat către oportunitate. Nu în ultimul rând, contează să ştii şi ce oportunităţi au fost ratate, în ce condiţii şi în fața cărui concurent. Înţelegerea eşecurilor permite ajustarea deficiențelor la nivel de produs sau serviciu, strategie de preţ etc.

Analize asupra gradului de fidelizare a clienţilor.  CAS CRM implementat de Synergizer Business Solutions a introdus un concept nou „fan principle” , prin care evaluează relaţia cu clienţii dintr-o perspectivă emoţională. Aceste rapoarte devin o adevărată mina de aur pentru că oferă cea mai bună imagine asupra realităţii şi o bună baza de pornire pentru acţiuni de îmbunătăţire.

Se vorbește mult despre Business Intelligence, soluţii care procesează date din mai multe surse. Sunt utile însă au un grad mai mare de complexitate şi costă pe măsură. CAS CRM implementat de Synergizer Business Solutions oferă însă tuturor utilizatorilor funcţii simple de Business Inteligence şi rapoarte uşor de înţeles şi interpretat, într-un mod simplu şi eficient, fără costuri suplimentare şi fără ajutor din partea IT-ului.

Synergizer Business Solutions este activă pe piaţa încă din 2004 şi are o experienţă bogată în proiecte de accelerare a proceselor de vânzări şi suport, în diverse industrii. Compania este partener CAS Software AG şi Microsoft Dynamics, iar portofoliul de produse şi servicii acoperă ariile  CRM, ERP, Salarizare şi Resurse Umane. Printre clienţii Synergizer se număra : Adecco, RINF, Onduline, Isopan EST, GfK, Rosegur, Karelia, Alewijnse, Burda, Titan Mar, Gradinariu Import-Export, AOPA România etc.

Pentru a înţelege mai bine cum poţi lua cele mai informate şi corecte decizii de business, vizitează www.synergizer.ro sau contactează-ne la contact@synergizer.ro.

 

 

 

 

 

 

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Placeholder

Comunicarea prin Internet Protocol și aplicarea e...

Internet & Mobile World Team

1 November 2018, 08:16
Placeholder

Prima editie WeContent va avea loc pe 1 noiembrie ...

Internet & Mobile World Team

30 October 2018, 13:09
Placeholder

Guillaume Guerrin, Ipsos: The Market Research T...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 14:25
Placeholder

Copyright în lumea digitală – cum îți pr...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 08:49
Placeholder

Cum atragi mai mult trafic in magazinul tau online...

Internet & Mobile World Team

24 October 2018, 07:10
Placeholder

Cum se poate redefini modul de lucru într-o compa...

Internet & Mobile World Team

19 October 2018, 10:11