Internet & Mobile World Team

Drumul spre Transformarea Digitală – Ce beneficii obține compania ta din acest proces

27 August 2018, 10:55
Placeholder

Pentru mulți, poate părea un dar faptul că trăim deja, trup și suflet, într-o eră digitală. Însă adevărul este că nu toți indivizii au reușit să se adapteze la schimbările rapide care se produc în mod continuu de câțiva ani încoace. Nu ar trebui să fie nimic surprinzător în faptul că această problemă apare și la nivelul companiilor puternice.

Dacă pentru unele instituții dezvoltarea în direcția dictată de tehnologie este un al șaselea simț, multe companii se împotmolesc atunci când vine vorba de schimbări. Și tocmai acele companii au nevoie cel mai mult de o transformare digitală.

 

Ce presupune transformarea digitală

Când auzi prima dată de termenul „digital transformation”, poți fi tentat să crezi că procesul implică un upgrade – o simplă schimbare a mijloacelor și a metodelor de lucru. Adevărul este însă acela că transformarea digitală implică adesea o schimbare radicală a culturii organizaționale a unei companii.

Nu e vorba doar de mutarea unor documente pe cloud sau de folosirea unui nou soft pentru contabilitate. Nici serviciile oferite de companie și nici procesele interne nu migrează pur și simplu într-un spațiu digital, ci sunt regândite și reimplementate, cu alte cuvinte, transformate în procese și servicii superioare.

 

Care sunt avantajele transformării digitale

Printre cele mai importante beneficii palpabile pe care o companie le poate obține din transformarea digitală se numără:

  • simplitatea
  • transparența
  • eficiența

O teamă generală poate fi cea legată de curba de învățare a noilor tehnologii. Tocmai de aceea e important ca fiecare angajat al companiei să înțeleagă că rezultatul transformării trebuie să fie cel de simplificare a muncii. Nicio altă variantă nu trebuie acceptată; dacă transformarea digitală duce doar la înmulțirea dificultăților în rutina zilnică a unui angajat, asta nu poate însemna decât că întreg procesul a fost implementat greșit.

De aici intervine nevoia ca fiecare angajat să se implice activ în proces, nu doar să aștepte să vadă ce schimbări se vor abate asupra departamentului său. Fiecare individ trebuie să fie un agent al schimbării prin expunerea clară a problemelor pe care crede că tehnologia le poate simplifica. Iar aici intervine nevoia de transparență la toate nivelurile organizației.

Este lesne de înțeles cum simplificarea proceselor și îmbunătățirea transparenței în comunicare duc în mod natural spre o eficientizare a muncii și, în mod direct, spre o creștere a profitului.

 

Ce obstacole poți întâmpina

Să luăm ca exemplu unul din scopurile mai puțin abstracte ale transformării: renunțarea totală la hârtie. Oricare ar fi rolul tău în companie, e lesne de înțeles că această trecere nu este tocmai ușor de executat, în condițiile în care cele mai importante documente ale unei companii există doar în variantă tipărită.

Motorul principal al transformării digitale este atitudinea pozitivă față de schimbare, însă nu te aștepta din prima la fețe zâmbitoare și aprobatoare. Va dura până când fiecare membru al organizației va înțelege necesitatea schimbării, iar până când aceasta se va întâmpla, cei care nu doresc transformarea o vor încetini chiar și involuntar și inconștient. Adesea, problemele de adaptare vor apărea chiar și la cei aflați într-o poziție de autoritate, nu doar la subalterni.

Așa cum am menționat deja, există și riscul ca transformarea digitală să fie implementată într-un mod greșit. Pe lângă o comunicare defectuoasă între departamente, una dintre principalele cauze ale unei implementări greșite poate fi lipsa unui buget adecvat. Tocmai de aceea este important ca schimbările să fie efectuate lent, diminuând astfel cheltuielile bruște și domolind curba abruptă a învățării.

În ciuda faptul că „digital transformation” este subiectul principal de dezbatere al marilor conferințe de business-IT, precum IMWorld, este destul de clar că o astfel de schimbare nu este lipsită de obstacole și de riscuri și nu poate fi implementată de azi pe mâine. Însă nu încape nicio îndoială că, pe măsură ce întreaga piață se „digitalizează”, șansele de supraviețuire ale unei companii care refuză transformarea scad considerabil.

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Logo Imworld Placeholder

Digitalizarea în mediul de business din România ...

Internet & Mobile World Team

21 February 2019, 12:43
Placeholder

Being Competitive in a Software Economy – Webina...

Internet & Mobile World Team

12 December 2018, 16:36
Placeholder

Comunicarea prin Internet Protocol și aplicarea e...

Internet & Mobile World Team

1 November 2018, 08:16
Placeholder

Prima editie WeContent va avea loc pe 1 noiembrie ...

Internet & Mobile World Team

30 October 2018, 13:09
Placeholder

Guillaume Guerrin, Ipsos: The Market Research T...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 14:25
Placeholder

Copyright în lumea digitală – cum îți pr...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 08:49