Internet & Mobile World Team

Cum sa maximizezi ROI-ul unui training IT&C?

27 September 2018, 12:17
Placeholder

Industria IT&C este un domeniu aflat in permanenta schimbare. In fiecare zi apar noi tehnologii, versiuni mai bune ale tehnologiilor existente sau arii noi unde expertiza din aceasta zona poate sa fie aplicata.

Din aceste motive exista o presiune puternica in companii pentru gasirea unui mix potrivit de competente care sa le permita acestora sa isi pastreze un avantaj competitiv. Majoritatea organizatiilor incearca sa faca acest lucru predominant prin recrutarea oamenilor potriviti si prin facilitarea de traininguri care sa ii sprijine pe angajatii existenti sa isi dezvolte competente noi.

Avand in vedere faptul ca zona de cursuri IT&C joaca un rol important in asigurarea acestui avantaj competitiv, ne-am gandit sa impartasim cu voi cateva sfaturi legate de cum puteti optimiza beneficiile de pe urma investitiei facute in acest tip de cursuri – fie ca vorbim despre un curs de programare, testare software, analiza de business sau project management in IT.

1. Facilitati cat mai rapid o intalnire intre trainer si requester

Din experienta noastra, acest aspect este unul cheie atunci cand vine vorba de succesul unei initiative de training. Se intampla de multe ori ca cererea de training sa vina din zona tehnica, dar sa fie preluata de alte departamente sau roluri din cadrul companiei. Din acest motiv, exista riscul ca anumite informatii sa fie trunchiate, intelese gresit sau insuficient explicate. Acest lucru poate sa duca la intarzieri in ceea ce priveste implementarea sau la o sesiune de training care nu are o agenda potrivita nevoilor echipei voastre. In ambele cazuri, ROI-ul va fi unul scazut.

Cu cat intalnirea intre trainer si requester are loc mai repede in acest proces, cu atat cresc sansele unei sesiuni de training reusite. Pentru ca vorbesc aceeasi limba, le este mult mai usor sa discute despre provocarile care au generat nevoia de training, sa aleaga tematicile cheie si sa personalizeze agenda pentru a se mula pe nevoile specifice ale requesterului.

Au existat si cazuri unde, in urma acestor discutii, s-a dovedit ca era de fapt nevoie de un training pe un alt subiect, iar astfel compania a fost scutita de un efort financiar, logistic si de timp utilizat inutil.

2. Luati in considerare nivelul de experienta al participantilor

Acest lucru este esential atunci cand aveti nevoie de trainguri pe zona de programare sau testare software. Un training care are participanti cu niveluri diferite de experienta este un training care nu isi va atinge obiectivul pentru toti cursantii. Trainerul fie va trebui sa petreaca foarte mult timp cu incepatorii, caz in care participantii mai experimentati se vor plictisi, fie va trebui sa treaca mai repede peste subiectele introductive, caz in care incepatorii nu vor intelege nimic din restul cursului.

3. Atentie la pregatire tehnica inainte de curs

Spre deosebire de cursurile soft skills care, in majoritatea cazurilor, nu necesita o logistica foarte complicata, la cursurile IT&C situatia se schimba.

Este important ca fiecare participant sa aiba acces la un laptop cu o anumit suita de programe instalate. Fiecare limbaj de programare necesita folosirea anumitor produse software care trebuie sa fie instalate si verificate in prealabil. Acest lucru este important deoarece in multe cazuri, daca ele lipsesc, instalarea pe moment poate sa dureze destul de mult. Asta duce la intarzierea cursului sau la faptul ca veti avea participanti care nu au cum sa ia parte la sesiunile de practica si exercitiile din cadrul cursului. Mai mult decat atat, exista cazuri unde programele de care aveti nevoie vin cu licenta, iar acest lucru duce la posibilitatea ca acestea sa nu poata fi achitate si instalate pe loc.

Pentru a evita aceste provocari, recomandarea noastra este sa apelati la un furnizor care ofera si partea de expertiza tehnica. La Luxoft Training avem deja infrastructura necesara pentru a facilita cursuri tehnice, plus un departament de suport care poate interveni imediat daca apar provocari. Astfel, munca voastra devine mai usoara.

4. Follow-up dupa curs

Exact ca in cazul cursurilor de soft skills, este util sa va ganditi si la activitatile de dupa training. Cateva intrebari pe care ar trebui sa le aveti in minte:

  • Cum veti evalua daca abilitatile participantilor s-au imbunatatit sau nu?
  • Este nevoie sa programati intalniri de follow-up intre trainer si participanti?

Cel mai bine ar fi sa implicati in discutie si furnizorul vostru de training pentru a discuta despre strategia post training. In cadrul Luxoft Training, noi oferim clientilor nostri teste pentru a evalua atat nivelul de cunostinte al participantilor inainte de training, cat si dupa. Mai mult decat atat, trainerii nostri va pot oferi coaching si consultanta in cazul in care aveti nevoie.

Si aici se termina articolul nostru despre cum sa cresteti eficienta cursurilor de IT&C. Suntem convinsi ca aceste sfaturi va vor fi de folos.

Happy trainings.

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Logo Imworld Placeholder

Digitalizarea în mediul de business din România ...

Internet & Mobile World Team

21 February 2019, 12:43
Placeholder

Being Competitive in a Software Economy – Webina...

Internet & Mobile World Team

12 December 2018, 16:36
Placeholder

Comunicarea prin Internet Protocol și aplicarea e...

Internet & Mobile World Team

1 November 2018, 08:16
Placeholder

Prima editie WeContent va avea loc pe 1 noiembrie ...

Internet & Mobile World Team

30 October 2018, 13:09
Placeholder

Guillaume Guerrin, Ipsos: The Market Research T...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 14:25
Placeholder

Copyright în lumea digitală – cum îți pr...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 08:49