Internet & Mobile World Team

DWF – Construirea unei strategii este esențială în atingerea obiectivelor SEO

9 October 2018, 11:14
Placeholder

Obiectivele SEO se referă, de obicei, la creșterea vizibilității site-ului în rezultatele organice Google pe cuvinte cheie de tip non-brand, creșterea traficului total în site și, desigur, o rată de conversie mai bună. O strategie SEO bine definită nu doar că va ajuta la atingerea obiectivului, însă va maximiza rezultatele și va folosi eficient resursele disponibile, în condițiile în care și timpul este un factor important.

Experiența în peste 120 de campanii susținute ne-a ajutat să extragem numeroase insight-uri pentru dezvoltarea unei metodologii prin care să oferim clienților noștri rezultatele dorite pe termen lung. În acest articol ne-am propus să prezentăm principiile pe care le utilizam în cadrul DWF pentru construirea unei strategii SEO de succes.

1. Analiza preliminară a pieței și setarea obiectivului de business

De multe ori, interacționăm cu clienți care nu au încă setat un obiectiv de business. Un plan de acțiuni se poate defini în mod corect doar în momentul în care știm unde ne dorim să ajungem. Obiectivul pentru un magazin online poate fi creșterea traficului organic non-brand în 12 luni cu 40% sau depășirea unui competitor în ceea ce privește vizibilitatea SEO în rezultatele organice Google. Pentru setarea unui obiectiv realist este necesară o analiză a potențialului magazinului online pe nișa în care activează, dar și monitorizarea competiției.

2. Primii pași pentru formularea strategiei SEO

Analizarea pieței este demersul care ne ajută să fixăm librării de cuvinte cheie relevante (un număr care poate varia între câteva sute de expresii și câteva mii de expresii relevante), grupate apoi pe topics. Această modalitate de lucru ne ajută ulterior să estimăm gradul de vizibilitate al site-ului în rezultatele organice Google, ranking, volumul mediu de căutări pe lună, sezonalitatea, cum sunt distribuite căutarile (desktop si mobile), volumul de căutări față de anul anterior, SERP features, costul mediu în Google Adwords, dar și insight-uri despre competiție. Sunt situații în care clientul nu precepe anumiți jucători drept competitori, dar care au o vizibilitate foarte bună pe cuvintele cheie relevante pentru business-ul analizat.

Aceste informații sunt, așadar, foarte valoroase pentru că ne vor oferi o viziune asupra efortului, a resurselor necesare pentru atingerea obiectivului și a orizontului de timp pentru atingerea lui.

 

3. Analiza site-ului din punct de vedere tehnic

Construirea unei strategii SEO coerentă necesită analiza datelor din Google Search Console și Google Analytics. În acest moment, analizăm ponderea de trafic organic brand vs. non-brand atras de site, cum sunt distribuite cuvintele cheie pe care site-ul a înregistrat afișări în rezultatele organice Google, ce alte surse de trafic există pentru site, notificări din partea Google (inclusiv eventuale penalizări), probleme de crawling și nivelul de indexare al paginilor site-ului.

Acest efort are ca scop identificarea oportunităților de optimizare pentru sintagme relevante, dar și eventuale blocaje care nu permit motorului de căutare indexarea corectă a site-ului.

 

4. Formularea strategiei SEO

Pe lângă toate aceste detalii pe care le extragem cu ajutorul instrumentelor de analiză SEO, un aport important în formularea strategiei îl va avea chiar clientul. Efortul nostru va merge cu predilecție spre produsele din site la care există o marjă comercială bună, disponibilitate și preț competitiv.

Pe baza acestor insight-uri, vom putea estima necesarul de resurse și putem defini o propunere de obiectiv de trafic organic. Deși aceste lucruri țin foarte mult de natura observațiilor specifice fiecărui business în parte, strategia SEO pentru un magazin online sau o platformă de prezentare va include acțiuni pe 4 direcții principale:

  • tehnic SEO
  • redactare conținut
  • link building (native advertising)
  • keyword research, monitorizare SEO și raportare

Pentru fiecare direcție este prevăzut în strategie un necesar de resurse și, implicit, o distribuție a bugetului în funcție de priorități. Acordăm, în cadrul DWF, o atenție sporită acestor 4 direcții principale, însă haideți să ne oprim puțin asupra componentei de linkbuilding (Native Advertising). Acest tip de promovare are un impact puternic, prin care obținem două beneficii majore: trafic de calitate și back-links ce contribuie la o creștere a vizibilității SEO pe care site-ul o are în Google.

Acest subiect va fi tratat pe larg în cadrul sesiunii IMWorld susținută de Mihai Vînătoru (Co-Founder DWF) în 4 ocombrie, pe scena Digital and e-Commerce. Veți afla toate detaliile despre utilizarea unei strategii bazată pe content marketing (construirea de articole de tip ever green, relevante pentru audienta business-ului), dar și metodologia de alegere a unei teme în funcție de volumele de căutări și impactul unei astfel de abordări. Nu ratați, așadar, scena Digital and e-Commerce din cadrul IMWorld pentru informații concrete și aplicabile oricărui business!

 

5. Măsurarea rezultatelor

Pentru a înțelege dacă direcția în care evoluează lucrurile este una pozitivă, ne vom uita la o serie de indicatori:

  • Numărul de afișări
  • Traficul organic atras pe site
  • Evoluția scorului de vizibilitate
  • Numărul de pagini indexate
  • Rata de conversie pe traficul organic

În cadrul DWF, definirea unei strategii SEO necesită 20-40 de ore și implică persoane cu expertiză tehnică, content writers și project managers.

 

Despre DWF

Suntem agenția specializată exclusiv în servicii SEO înființată în anul 2013. Creștem traficul organic non-brand pe site conform obiectivelor de business ale fiecărei companii care apelează la serviciile noastre. Metodologia de lucru pe care o folosim în cadrul DWF, pentru realizarea de strategii SEO, aduce rezultate pe termen lung. De aceea, peste 120 de branduri au încredere în agenția noastră:

OLX Group, F64, ePiesa, TUI TravelCenter, FoodPanda, La Fantana, Farmaciile Catena, eMenatwork, AutoHut, Fashion House, Berluni, Dasha, Etopsport, Termene, Vivacredit, Floria, Kafune, Lentiamo, Piastrelle, Nuscocitta, Ideall si multi altii.

 

Articol scris de Alina Ghita – Resource Manager @ DWF.

ARTICLE CATEGORIES:

Read next

Logo Imworld Placeholder

Digitalizarea în mediul de business din România ...

Internet & Mobile World Team

21 February 2019, 12:43
Placeholder

Being Competitive in a Software Economy – Webina...

Internet & Mobile World Team

12 December 2018, 16:36
Placeholder

Comunicarea prin Internet Protocol și aplicarea e...

Internet & Mobile World Team

1 November 2018, 08:16
Placeholder

Prima editie WeContent va avea loc pe 1 noiembrie ...

Internet & Mobile World Team

30 October 2018, 13:09
Placeholder

Guillaume Guerrin, Ipsos: The Market Research T...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 14:25
Placeholder

Copyright în lumea digitală – cum îți pr...

Internet & Mobile World Team

29 October 2018, 08:49